neděle 28. května 2017

Aš - Starý Hrozenkov, den první

Dnes tedy první etapa přechodu České republiky. Vedla z Aše do Františkových Lázní, plánovaných bylo 22 km.
Plánovaných - díky dvěma zblouděním se protáhla na kilometrů 24.......
Cesta byla ale moc hezká, cyklostezky po malých silničkách a turistické trasy po příjemných lesních cestách. Terén nenáročný, spíše stále mírně z kopce. Počasí super.
Tuhle trasu doporučuju všem poutníkům, chodcům a jiným, vlastními silami se pohybujícím lidem.
K těm zblouděním: jedno jsem si zavinil zcela sám, když jsem se před Ostrohem nepodíval na svůj pečlivě připravený seznam komplikovanějších odboček a skončil jsem až u hradu Seeberg (kde už jsem kdysi byl).
Druhé zatoulání bylo ovšem částečně zaviněno dvěma velkými psy, kteří se nějakých 200 metrů přede mnou objevili znenadání za obcí Hazlov. Fakt jsem hodně zpomalil, zvlášť když jsem viděl, že jsou sami a že je hodně zajímám. Když už jsem skoro zastavil, vyšla za zatáčkou majitelka hafanů, mladá holčina s foťákem. Byla ovšem ke mně zády a tak mě neviděla. Začal jsem tedy významně kašlat, hekat a jinak se nahlas projevovat. Ona stále nic, zato psiska se zjevně těšila, až budu blíž. Zastavil jsem tak 20 metrů před nimi. Holka se otočila a řekla: "já o Vás vím, nebojte se, oni jsou hodní." Zmohl jsem se jen na "dík, mějte se" a rychle jsem po cestě odkráčel. Ovšem po cestě špatné, měl jsem u těch hodných hafanů zahrnout ostře doprava. Že jdu blbě jsem zjistil až po dobrých 500 metrech, takže kilometr navíc...
Mimochodem u Hazlova jsou pěkné 3 smírčí kameny. Ty se už málokde vidí. Připomínají nějakou krvavou událost, která se na tom místě stala. Jsou stovky let staré.
Zítra etapa druhá, kilometrů plánovaných je 28. Bloudit by bylo nemilé....
Sledujte mě také na Facebooku, najdete mě pod Český chodec nebo @czechwalker

Žádné komentáře:

Okomentovat