pondělí 5. června 2017

Aš - Starý Hrozenkov, den devátý

Dnes jsem měl v plánu cestu do Milevska, celkem 28 kilometrů. Nakonec to bylo něco víc než kilometrů 29, ale jeden kilometr navíc není po mých dosavadních zkušenostech nic divného.
Po dnešním dni mám v nohách už přes 236 kilometrů. Tělo dobrý, puchýře na patách nalité, jejich stav je však  již několik dní neměnný, tak to neřeším.
Zajímavý rozhovor na pumpě před Orlíkem, kde jsem se zastavil na svou obvyklou občerstvovací sestavu kafe-voda-Plzeň. Přisedl si ke mně postarší chlapík se slovy "ahoj šéfe" s cigaretami a lahváčem. Po chvilce ticha začal. Napřed nadával na hajnýho, že mu ještě nepřivezl dřevo. Pak si stěžoval na to, že dlouho nepršelo a pršet nebude a že musí pořád zalejvat stromy. Když jsem mu na to, abych nějak reagoval, řekl, že jsem předevčírem pořádně zmokl, opáčil: "naposledy tak 14 dní."
Tak jsem pochopil, že je nahluchlej. Pak přiložil pod kotel a přešel na politiku. Prej že měšťáci a vláda na vesnici kašle. Peníze dávají na zbrojení místo na kanalizací. Pokejval jsem hlavou, jako že má pravdu. "No bodejť," potvrdil. Začínal rudnout a zvyšovat hlas. Začínalo jít do tuhého. "Za komunistů to bylo fajn, byla práce, byly peníze, lidi měli všechno." Byl jsem rád, že je hluchý, mohl jsem říkat, co jsem chtěl a pokyvovat hlavou, byl tak přesvědčenej, že souhlasím.
A pak to přišlo: dělal v uranových dolech a v době, kdy, jak řekl "na povrchu," měli ostatní lidi měsíčně v průměru 2.500 korun, on bral mezi 8.000 až 14.000. Za rok si prý přišel na 120.000 korun,  dělal tam 8 let. Mimochodem škodovka stála v těch letech nějakých 40 až 50.000. Takže si s přehledem vydělal na auto za rok. O tom se jiným lidem ani nezdálo.
A tak jsem se ještě zaptal, kolik bere důchod. Když pochopil, na co se ptám, řekl, že 16.500.
Závěr: není divu, že některým lidem se stýská po dobách minulých.
K večeři v Milevsku jsem si dopřál trochu prasárnu: "Trio sýr" - smažený eidam, smažený hermelín a smažená Niva. Tatarka a Prazdroj.
Jídelní lístek klasika: Katův šleh, Medvědí tlapa, Husarská šavle, Kramářská masová směs, Tajemství naší hospůdky a další perly. Tady chcíp pes.
Zítra odpočinkových 20 kilometrů.
Fotky na Facebooku: Český chodec nebo @czechwalker

Žádné komentáře:

Okomentovat