pátek 9. června 2017

Aš -Starý Hrozenkov, den třináctý

Už to asi jinak nebude. Každý den nabírám další kilometry k původnímu plánu. Kolik to bude navíc oproti plánovaným 523 km, těžko teď odhadnout. Teď jich mám už navíc přes 40.... Celkem mám v nohách k dnešnímu dni kilometrů 348.
Dneska jsem přidal k plánu další 3,5, to není moc. Místní v Pelhřimově mně totiž  řekli, že silnice 602 není pro pěšáky v pohodě. Přitom itinerář plánoval cestu z Pelhřimova do Jihlavy právě po silnici 602, celkem 30 kilometrů. Našel jsem jiné řešení po okreskách a turistických značkách právě o ty 3 kilometry delší.
Nevím, čím to dnes bylo, ale poprvé jsem si docela "hrábnul." Asi to vedro a po včerejšku, který taky nebyl zrovna krátký. Ale po sprše, večeři a dvou Plzních jsem zase v pohodě.
Co dnes cestou. Začínají se rojit cyklisté, zatímco v minulých dnech jsem šel po cyklotrase třeba 2 hodiny a nepotkal jsem ani jednoho, dneska mě jich minulo aspoň 10. A taky je zajímavé, co aut s pražskou značkou kolem mě dnes projelo - nepřeháním, ale minimálně 30. Že by Pražáci podnikli odvetu a zahájili Drang nach Mähren?
Co mě během dnešní cesty ale nejvíc dostalo: konečně jsem jednoho zahlédl!!! V Novém Rychnově zmateně pobíhal po rynku, čučel do mobilu, studoval rozcestník, obrovský baťoh na zádech - TURISTA!  Soupoutník, soupocestný, souchodec! Pak našel směr, zmizel za zatáčkou a asi dlouho dalšího nespatřím.
Trocha poučení národopisného:
- Putimov, německy nápaditě Putimow. Zmínka první z roku 1379. Bohatý společenský život - zúčastnit se můžete Jarního svodu psů, setkání důchodců a kdo jsi se zde narodil, musíš jednou za 5 let  přijet na setkání rodáků.
- Nový Rychnov, německy již originálněji Neu Reichenau. Paní starostka se jmenuje Iva Reichová. Že by potomek německých osídlenců?  Dne 15.6. jedou na školní výlet třídy čtrtá, pátá a šestá, dne 26.6. se koná pedagogická rada. Žáky jsem při svačině (Delinka, Prazdroj a neperlivá voda) na lavičce před kostelem zahlédl, pedagogický sbor nikde. Fotka žáků je na FB.
- Milíčov, německy Militschau. Kdybyste sem někomu psali, tak poštovní směrovací číslo je: 588 05.
- Dušejov, německy Duschau. První zmínka o obci z roku 1238. V roce 2001 zde byl zaznamenán první případ BSE v České republice. Z náplně činnosti Sboru pro občanské záležitosti Dušejova:
"stará se o ošetření růží před Jednotou a u sokolovny."
Asi za to, že národopis beru zlehka a nevážně, mě při posledním loku Prazdroje, který jsem si dal hned po příchodu do penzionu, kde dnes spočinu, bodla vosa do rtu, neboť se jí nikterak nelíbilo, že jsem jí s tímto posledním lokem vypil. Poté, co jsem jí vyplivl, v šoku jsem jí, chuděru, zašlápl. Očekával jsem tedy ret nateklý a obrovský, který mně znemožní povečeřet. Nic! Ani malé napuchnutí! Klika!
Fotky jako obvykle na Facebooku (Český chodec nebo @czechwalker )

Žádné komentáře:

Okomentovat