úterý 13. června 2017

Aš -Starý Hrozenkov, den sedmnáctý

Už bych si měl zvyknout na to, že žádný den nebude takový, jak jsem si ho namaloval. Dokázal mi to i ten dnešní, během kterého jsem se přesunul z Rosic do Brna.
Nerozhází mě vůbec, že namísto 26 kilometrů jsem jich do cíle našlapal 28. Těšil jsem se ale na to, že půjdu cca 10 kilometrů přes Brno na jeho druhý konec a že tedy nebudu strádat hladem a žízní. Restaurace, kavárny....
První otevřenou hospodu jsem potkal na svém dnešním 27,5 kilometru, tedy 500 metrů od konce dnešní cesty. Pravda je, že můj itinerář nevedl centrem města, ale my, kteří jsme zvyklí na hospodu na každém rohu i v okrajových čtvrtích, prostě nepochopíme, jak můžou lidé žít na Sahaře.
Dnes se mě opět ptali lidé na cestu - v nějaké vsi hledali kamenolom. Nevím sice, k čemu ho potřebovali, ale občas se někdo mě, který ani někdy neví, kudy má jít sám, zeptá na cestu.
Když jsem vyšel z městečka Úterý (jak je to už dávno....), zeptal se mě nějaký chlapík v malém Nissanu: "Dobrý den, jak do Bezdružic?" Tak jsem mu briskně odpověděl: "sjedete dolů do Úterý, pojedete kolem kaple doleva a v ostré vracečce na konci městečka uhnete doleva a máte to do Bezdružic 7 kilometrů." Odpověděl "díky" a nesmyslně dodal "víte, já jsem tu často jezdil v Mercedesu, ale už si to nepamatuju." To bylo jedinkrát, co jsem poradil, nevím, proč jsem si tu odbočku do Bezdružic zapamatoval. Jinak vždy použiju ono klasické "nevím, já nejsem odsud, jen procházím."
Dneska jsem se lesní cestou kus plahočil do obrovského krpálu, podle mapy to bylo asi 150 výškových metrů. Zaujalo mě to a tak jsem prošel dosavadní etapy, která že z tohoto pohledu byla nejvýživnější. Zatím vede cesta z Pelhřimova do Jihlavy, kdy jsem vystoupal celkem 543 výškových metrů. Zajímavé bude, jaký bude součet za celou cestu. Odhaduju to na takových 2000 - 3000 zdolaných výškových metrů.
Všem, kteří potřebují přespat v Brně a netrvají na centru, doporučuju dnešní dvojkombinaci:
penzion U Kostela a restauraci Krčma U Plevna asi 80 metrů od penzionu. Nečekaně dobré ubytováni a nečekaně dobré jídlo.
Odposlechnuto v Brně:
Děda čučí do telefonu a říká "já tomu krámu nerozumím." Malý vnuk: "a proč si, dědo, nekoupíš teda chytrý telefon?" Dědovu odpověď jsem už nezaslechl.
K dnešnímu dni celkem 456 kilometrů, celkem to vypadá na takových 570.
Klasicky nějaké fotky na FB.

Žádné komentáře:

Okomentovat